Zoeken in deze blog

zaterdag 17 september 2011

Ondernemer

                                                                        Droom

Wat heb je nodig als je een bedrijf start?

Veel mensen dromen ervan om ondernemer te worden.Sommige mensen zeggen wel eens ik wil ondernemer worden lekker veel geld verdienen ,maar ze vergeten dat het veel moeite vergt. Een bedrijf krijg je niet  zomaar groot. Het kost geld. Het ligt eraan wat voor bedrijf het is. Sommige bedrijven moet je maar een keer investeren.Sommige vaker.Bij een onderneming  ligt het eraan wat voor bedrijf je wil. Ik wil zelf een Technologische winkel oprichten. Ik hoop dat het een succes zal worden. Als ik er aan begin want je moet er veel investeren ik heb een goeie plaatsbeleid nodig zoals stad waar veel mensen zijn, zodat ik veel bezoekers krijg ,maar dan moet je op veel dingen letten. Je hebt personeel nodig en administratie bij houders leidinggevende mensen en je moet controleren of de mensen hun werk goed doen. Je hebt mensen nodig die de klanten kunnen adviseren over een bepaalde product je moet kijken of de goederen wel goed zijn bezorgd. Je moet er veel tijd aan besteden. Je  hebt natuurlijk ook Promotie nodig .je moet netjes werken is goed als ondernemer als je dingen wil opzoeken dat je het ook kan terug vinden.

 Risico's

Risco's  moeten ook vaak worden genomen als je geen risico's  durf te nemen dan moet je ook niet beginnen als een ondernemer, want zonder risico's kom je niet ver. Vaak krijg ik van ondernemers te horen dat je vaak geen gelijk succes maakt . En meestal dat mensen eerste keer of tweede failliet gaan. En pas de derde keer succes zijn vaak als een ondernemer begint met een bedrijf nemen ze vaak een lening van 100,000 euro .Ik vind zelf dat je het van jongs af aan al moet beginnen te sparen, want leningen vind ik maar niks. Als het opeens niks word moet er weer een groot deel  afgelost worden plus nog een dikke rente erbij .



Conclusie

Is een eigen zaak onmogelijk, nee maar je moet er wel hard voor werken .
Ik ben 16 jaar en hoop dat ik later een goede baan zal krijgen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten